Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 17 maj 2012

Ofrivillig bloggpaus

Jag har haft en ofrivillig bloggpaus. Så det här inlägget blir riktigt långt.

I helgen hände så mycket kul. Vi var på barnenshus (heter det va) i kungenskurva. Jag vill vara öppen för andra vagnar än Bugaboo´n och testa mig fram.
Men det är lite som att när man vet att den är så smidig och ser stora klossar till vagnar så ställer sig hjärnan in på "nej" per automatik.
Vi har dock sagt att vi ska ge det hela någon mer chans innan det blir dags att köpa en.
När köpte ni era vagnar? Jag och J är inte helt överens, eller jag och jag är inte helt överens. en del av mig skulle vilja köpa den nu på en gång, medan en annan del vill vänta till typ vecka 30 (är ju faktiskt bara 9veckor kvar dit).
Svårt..

På söndagen var vi hos min syster och grillade. Något som jag märkt överlag är att jag har större aptit nu.
Jag åt lätt mest i sällskapet. Och jag var inte helt mätt efteråt...hahahaha.
Fick sluta äta för att det började kännas som jag hade ett stort svart hål i magen.
Förhoppningsvis var det för att det var så gott, för jag har inte känt av det svarta hålet efter det.
Däremot så går det inte mer än 1½ timme mellan hungrigheten slår till innan 14:00.

Jobbveckan har varit hysterisk. Fick ett mail från min nya chef i fredags att jag skulle presentera en sak framför våra högsta chefer igår (tror ni det mötet blev inställt eller inte?) . Fick panik då jag inte ens hade börjat och mina arbetsdagar annars är rätt fullspäckade.
Blev en hel del övertid och annan stress så jag har varit helt slut i både kropp och knopp.

Idag jobbar jag med. Men har bestämt mig att unna mig själv att ha en lugn dag utan stress. Det funkar inte att hålla på som jag gjort i början av veckan. Måste tänka på vår lilla liten.
Så jag återhämtar mig idag istället.

Det känns som att det händer massor med magen nu. Mina tröjor börjar bli för korta.
resåren på bycorna syns liksom mellan tröjan och byxorna - det är inte okej någonstans!
Måste shoppa (ännu mer)

Jag har känt av att det liksom är ett tryck därnere..speciellt när jag är på toaletten.
Blev lite rädd först och tänkte att det kanske är kroppens sätt att säga åt en att ta det lugnt.
Nu har rädslan släppt för att det ska hända något, men det känns fortfarande lite sådär. Jag kommer att maila min barnmorska idag, men hon lär ju inte jobba innan måndag igen.
Har någon av er varit med om samma sak?
När jag googlar så verkar det som att det kan vara åderbråck, tycker dock inte att stämmer till 100% när jag läser om det. Vanligtvis får man bråcken i slutet av graviditeten och jag har gått halva, som ett exempel.
Nåja..
Jag har varit dålig på att göra knipövningarna. Undrar om det är därför. Nu när jag försöker knipa så har det varit svårare att göra de senaste dagarna.
Känns som att det hänger ihop.

Förresten, har någon av er börjat känna av sammandragningar? På gruppträffen jag var på sa barnmorskan att det var normalt att få det vid den här tiden om man anstränger sig. Jag tycker mig inte känt av en enda. Bra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar