Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 9 maj 2012

Feelgood sjukgymnastik

Igår var jag på en gruppträff på Feelgoods sjukgymnastik.
Jag var sist ut att berätta om mina besvär av 7. Alla hade gått längre än mig å verkade ha jättebesvär.

Jag har ju ont, riktigt ont på kvällarna, så jag kände mig lite malplacerad först.
Hade jag verkligen foglossning? De andra hade såna specifika besvär såsom ont i svanskotan osv. Jag har ju bara ont i högra skinkan.
Det visade sig dock att min smärta är ganska klassisk.
Jag har ont i muskeln på högra sidan sv bäckenet på grund av att kroppen överjusterar foglossningen. Coolt endå.

Så från å med nu ska jag gå på vattengympa på onsdagar. Alltså med start idag.
Ska bli så skönt att få röra på sig. Har verkligen saknat det!

Denna träningsform är den enda som hon rekommenderade när man har foglossning. Allt annat kräver för stor påfrestning på bäckenet.
Är så glad att möjligheten finns att gå på detta.

Sjukgymnasten visade oxå en bäckenbälte.
Jag var så skeptiskt å försökte undvika att testa det.
Hon sa till mig att testa det precis när jag började plocka ihop för att gå.
Trodde verkligen inte att det var någon för mig å kände mig lite busted när hon ställde mig mot väggen sådär
Det var bara att se glad ut å testa bältet.
Å-herre-gud!!! Vilket gudomligt bälte!!
Samma sekund som jag satte på det försvann all smärta. Poff!!
Man kände verkligen hur bäckenet stabiliserades å hölls på plats.

Så jag köpte ett på en gång.

Sen så fick vi en massa tips å övningar som ska göra så att foglossningen lättar lite.
Skönt!!

Får lämna en rapport om vattengympan ikväll.
Redan nu kan jag säga att baddräkten är aningens liten. Trodde inte att magen skulle stjäla så mycket plats.
Den är super urringad. Det fanns liksom inte tid till att köpa en ny igår kväll, så den får duga :).

Kram

2 kommentarer:

  1. Åhhh...tips och övningar?! Dela med dig, dela med dig!! ;-)
    Var får man tag på bäckenbälte? Måste genast googla! Intressant inlägg idag tyckte jag!!
    Sa till min barnmorska att jag hade lite ont av foglossning. Jaha, var hennes svar. Inga tips och råd där inte... :-/
    Ha så skoj på vattengympan! Hoppas att det inte ramlar ut nåt ur baddräkten då *fnissar* :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skrev på mobilen. Självklart ska jag dela med mej av tipsen. Bäckenbältet köpte jag av sjukgymnasten. Mäh...tröttsamt svar av barnmorskan. Hon om någon ska ju komma med tips.
      Hahaha, det var rätt mycket hopp så jag var lite skraj. Men allt höll sig i baddräkten =)
      Kram

      Radera