Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 2 maj 2012

En tuff start på dagen

Jag valde att vara hemma frän jobbet idag med. Mådde inte så bra igår.

Så idag när J skulle gå hemifrån var lilla nysteriliserade katten på honom å skulle leka med hans skor.
Så jag satte igång henne med en mycket roligare leksak.
Hon steriliserades i tisdags förra veckan, lägg det på minnet.

När J stänger dörren ser jag att det är ett par blodsdroppar under katten. Tänkte att hon varit lite väl vild å hämtar papper för att kunna torka av magen på henne.
När jag kommer till vardagsrummet ser jag att hon har som ett blodsspår efter sig.
Jag lägger henne upp och ner i mitt knä å ser att såret har gått upp. Det som såg helt färdigläkt ut igår har spruckit!!
Jag såg rätt in i magen på henne. Fick panik. Tänk om de inre stygnen oxå skulle ge upp. Då ramlar väl tarmarna ut.

Klockan var runt 5.40 å jag sätter mig i en taxi direkt. Från taxin ringer jag det djursjukhus som är öppet.
När jag kommer fram säger sköterskan att det smartaste är om vi åker till stället som opererat.
Så då satte jag mig i en taxi dit istället. Kom fram lite mer än en halvtimme innan de öppnade.
Stackars kissen låg i buren å tittade på mig med stora ögon hela tiden.

Nu är hon ihopsydd igen å vi återhämtar oss i badrummet.
Blev lite arg på stället som utfört operationen då de sa att detta inte händer om inte katten varit på såret.
Jag VET att hon inte varit på såret eftersom att hon haft tratten på sig hela tiden nästan. När hon inte har haft tratten på har jag suttit å vaktat henne. När hon tvättat sig i närheten av såret har jag haft handen för stygnen, så det finns ingen risk att hon kunnat vara på där.
Blev faktiskt skitirriterad.
Första stället jag var på sa faktiskt att detta inte sker om de som utfört operationen inte gjort fel - och att det syndes tydligt att hon inte varit på såret.
Detta glömde jag ju såklart i stridens hetta. Men funderar på att ringa å säga det till dem. Bara för att. Inte bara för att, utan jag vill ha en rimlig förklaring till vad som har hänt min kissekatt.

Nu är allt som sagt bra igen. Dryga 1500kr i taxikostnader, men det e det värt. Stackars lilla trattis



Kram

4 kommentarer:

  1. Men fy vad läskigt!! Vilken tur i oturen att du var hemma och såg det i alla fall! Stackars kissen. Stackars dig också! Tur att det gick bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var så otäckt. Jag är rätt feg när det gäller blod och sådant med.
      Sån himla tur att jag var hemma!!
      Tack för ditt stöd...känner mig inte lika mycket som en hönsmatte nu. =)
      Kram

      Radera
  2. Åh men stackars liten. Hoppas hon slipper ha ont iaf. Usch vad hemskt. Hon liknar min lilla katt som fick åka till katthimlen. Söt! :)
    Kramar till er båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det gjorde lite ont. Sen så fick hon ju opereras på nytt igen. Men det hade nog kunnat vara värre - man får försöka tänka så.
      Åååh, din lilla kisse. Dom e så fina när de är vanliga bonnkatter tycker jag!
      Tack!
      Kram

      Radera