Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

lördag 12 maj 2012

Kul test

Hittade ett kul test hos Lilla jag (<--LÄNK). Kan vara kul att spara tänkte jag.

Pojke eller Flicka:

Magens form (Osäker, känns som jag bär på bred last)
Pojke: Toppig, utåtstående mage som inte syns bakifrån.
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna.

Pigmentrand på magen
Pojke: Lång & tydlig rand.
Flicka: Ingen rand.  (har en väldigt svag rand upp till naveln)

Babyns hjärtfrekvens (Ingen aning än)
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min.

Mammans skönhet under graviditeten (Inget passar - känner mig finare än någonsin)
Pojke: Bibehållen skönhet.
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.

Halsbränna
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite eller ingen.  (Lite halsbränna har jag nog allt)

Babyn hickar (inte känt av än)
Pojke: Lite eller inte.
Flicka: Mycket.

Babyn sparkar (Osäker på denna då jag inte känner så mycket än)
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite mindre.

Var i magen babyn ligger (Har inte fått något bekräftat, men tycker att magen är rätt låg)
Pojke: Babyn ligger högt.
Flicka: Babyn ligger lågt.

Blödande tandkött 
Pojke: Mindre blödande. (Blöder lite varje gång, men inte mycket)
Flicka: Mycket blödande.

Utåtputande navel (Naveln putar inte än, men det är en nivåskillnad som heter duga)
Pojke: Senare under graviditeten.
Flicka: Tidigt i graviditeten.

Babyn sparkar på (Osäker, har känt fladder på vänster sida mest. Väntar med denna tills jag känner mer)
Pojke: Höger sida.
Flicka: Vänster sida.

Mammans illamående
Pojke: Inte alls eller lite.
Flicka: Mycket. (Jag har mått otroligt illa, mestadels på kvällarna. Aldrig kräkts)

Håret på mammans ben
Pojke: Snabbt växande.
Flicka: Normalt växande. (Håret växer normalt snabbt som sjutton. Ingen förändring här)

Mamman är sugen på (Ingen direkt kategori, största cravingsarna har varit saltgurka och apelsinfestis. Men det har bara skett någon gång var)
Pojke: Choklad & Lakrits.
Flicka: Frukt & Syrligt.

Osäker: 8st
Pojke: 1st
Flicka: 4st

Jag borde gjort testet innan rutinultraljuden för att få en så bra grund som möjligt. Nu kan jag kanske omedvetet svara enligt det jag vet. Har vid de tillfällena hellre valt "osäker".

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar