Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 8 januari 2013

Vatten bakom trumhinnan + barnstol

Det började för nån vecka sen. Jag kände mej hängig å hade ont i kroppen. Ellie har inte heller varit i topp.
Så jag valde att vara inne nästan hela veckan med henne.
Lite för att jag kände mej så svag.
Min kropp reagerar gärna på att svimma när jag är dålig, rädd, smärta, nervös eller ja...allt jobbigt liksom.
Så jag har varit lite snurrig å svimfärdig. Då har det känts bra att vara hemma. Jag kan se till att Ellie e trygg nästan hela tiden. Jag har även haft som hugg i örat under veckan.

Så igår när vi skulle ut på en promenad smäller det till. Jag började mej ner å ställde mej upp. Då började det först ringa i örat. Sen kom smärtan. Rätt skarp direkt men den smög sig till värre. När jag var ute ringde jag både J å min syster med gråten i halsen.
Gick till vårdcentralen å fick en akuttid.
Trodde att det skulle visa sig att jag hade den värsta öroninflammantion som läkaren skådat.
Som tur var så var det inte någon i infektion. Utan "bara" vatten bakom trumhinnan. Kände mej lite mesig faktiskt.

Man kan ha besvär i upp till 14dagar.
Idag var vi på öppna förskolan, så då gick tiden snabbt å tjejerna i min mammagrupp gav mig lite trygghet.
Hur jag ska klara mig resten av tiden är en gåta. Men det ska gå!!
J kan inte vara hemma från jobbet då han e ensam på sina arbetsuppgifter denna vecka.

Man e mycket starkare än vad man tror. Inte sant!!
Imorrn ska jag ta mig en promenad till den andre pendeltågsstationen. De har dn barnbutik där vilken jag ändring varit i.

Är ute efter en tripp-trapp stol till liten.
Stokkes e väldigt fin, men stör mig för att man behöver köpa alla delar separat.
Vad har ni för barnstolar?
Vi har en bumbo här hemma. Ellie trycker ihop sig när hon sitter i den. Vi funderar på om hon är för kort kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar