Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 14 januari 2013

Någon som vill ha en katt?

Jag har försökt göra det mesta för att omplacera vår katt. Nu har jag även lagt in en annons på blocket.

Det funkar inte för oss att ha henne kvar. Jag får magsår av alla hennes hyss och klarar inte av att jaga/tillrättavisa henne när jag ska ta hand om Ellie.
Vågar inte lämna Ellie själv alls med katten heller och då känns det som att det kommer att sluta med att Ellie kommer bli alldeles för van vid att jag sitter bredvid henne hela tiden.

Nästa onsdag har vi en tid för att hon ska få somna in. Känns jobbigt eftersom att hon inte är sjuk.
Det enda är att hon kräver mer tid än vad jag/vi kan ge henne å då mår hon dåligt = hon blir lite rebellisk.

Om det är nån vill vill ha en katt. Tuss är världen roligaste kisse. Hon ligger i de mest absurda ställningarna när hon sover. Hon älskar att ligga i knät och hon älskar att busa.
Hon är framåt och orädd - allt är spännande!

Egentligen är hon en sådan katt som vi älskar. Men nu är det verkligen helt fel i tiden.
Jag vantrivs med henne och därför vantrivs hon med oss.

Jag vill verkligen inte ta bort henne. Men jag kommer inte att ha något val.
Känns så himla trist. Det blir 3e katten som jag får ta beslut om som tas bort. Jag hatar det. Att vara någons bödel (de andra katterna var den ena sjuk och den andre gammal).
Det gör som sagt speciellt ont eftersom att hon är frisk.

Hör gärna av er om ni/nån ni känner är intresserade.
dagsforenliten@hotmail.com (<--- LÄNK)



2 kommentarer:

  1. Åh, jobbigt!! Men det måste ju funka. Jag kan på ett sätt tycka att det känns bättre att ta bort ett djur än att det hamnar i ett dåligt hem (om det nu kan vara till någon tröst...)
    Hade vi inte redan haft världens snällaste goaste lille katt kanske vi kunde tagit din som stallkatt, men som det är nu vill jag bara ha den vi har. Han är så mysig att jag inte vill riskera att han ska bli bortjagad.
    Se dig inte som en bödel. Tänk istället vilket bra liv hon har haft tillsammans med er!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg detta nu. Tack!! Jag känner likadant. Vill verkligen inte att hon ska hamna nånstans där hon far illa. Men det känns bra. Å vi ska hålla kontakt med nya ägaren. Vilket känns bra.
      Jag hade nog inte velat att du skulle ta henne (om hon inte bara hade varit utekatt, vilket hon nog inte hade velat). Jag hade varit för orolig för att något skulle hända Emil.
      Kram

      Radera