Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

lördag 5 januari 2013

Fyfan för mig!!

Usch vad det värker i hjärtat.
Jag klippte henne i fingret!!!
Hur kan man göra så? Jag ska ju skydda henne från ont så e det jag som gör henne illa.

Hon började gråta å blöda. Usch!!
Det blev ett riktigt jack å det saknas en bit hud/kött.
Skuldkänslorna e så stora att jag skulle kunna dö!

Vet inte om jag kommer våga klippa hennes naglar igen.
Kan man få hjälp av bvc att göra det?
Stackars, stackars lilla bebisen å dumma, dumma mamman!!

Usch!! Jag tar priset som värsta mamman idag...

4 kommentarer:

  1. Jag klippte min lilltjejen i fingret i veckan också, två fingrar om jag ska vara ärlig. Känns inte toppen för det blöder ju så mycket från fingrar. Hon skrek inte alls faktisk, det gjorde hon dock förra gången! Sånt händer läste jag på en amerikansk site och skriver amerikaner det som är så nojjiga så...
    Kram Lisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååh!! Tack!! Den gången när hon skrek -hade hon ont länge efter det hände? Är så orolig för att det ska göra ont r hon har fingrarna i munnen.
      Vad gjorde du? Jag tvättade det med lite vatten. Ska man göra nåt mer än så ?
      Kram

      Radera
  2. Åh stackars Ellie! Å stackars dig också. Nu ökade min klippa bebisnagelångest ännu mer :-S
    Jag har inte ens vågat försöka. I början gick det ju bra att riva, men nu är de ju så sega att det är svårt att få loss en flik... Jag hämtade både nagelsax och klippare förra veckan, men fegade och filade/rev bort naglarna. Jag är LIVRÄDD att klippa honom så jag tycker du var modig som klippte hennes naglar. Synd bara att det gick fel på ett finger, men du LYCKADES ju på 9!!
    Själv tänker jag nog fila Emils till han är...12, sen får han klippa själv ;-)
    Förstår din vånda, jag våndas ju som sagt innan jag ens försökt klippa naglarna...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, jag lyckades på 3st innan det gick snett. Sen fick de andra vara.
      Jag har oxå alltid filat till nu. Men de blir så långa att det inte funkar längre. Riva har jag aldrig vågar göra. Känns som att det kunde bli för djupt då med..
      Svårt det skulle vara med deras naglar då.
      Jag lyckades jättebra första gången. Så jag kanske gick in i det med lite väl högt självförtroende.
      Får väl ta å försöka igen. Läste att det ska vara lättare när de sover...
      Men usch vad jobbigt det var!!

      Nu e hon sig själv å biter på fingret som vanligt. Verkar som det ömmar lite dock :(.
      Kommer nog ta ett tag innan man förlåter sig skälv.
      Kram

      Radera