Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 18 januari 2013

Finns det inga andra vårdalternativ?

Igår pratade jag med bvc. De kunde boka en tid till deras läkare åt mig för att kolla upp Ellies skakningar. Läkaren e inte på plats innan tisdag nästa vecka.
Kändes lite långt bort. Då sa hon att om jag var orolig, vilket hon tyckte det lät som, skulle jag åka till barnakuten.

Jag är inte riktigt sugen på att ta henne till barnakuten eftersom att det finns riktigt dåliga barn där. Tänk om vi skulle lyckas ta med oss RS, svininfluensan, kikhosta, vattkoppor eller någon annan sjukdom hem. Jo, kikhosta är något som går i Sthlm just nu. Min bvc tant varnade oss om det för inte så längesen.

Känns ju sjukt egentligen att det inte finns fler alternativ än så. Jo, vårdcentralen. Men de är ju inga barnläkare.

När jag var gravid kollade J upp sofiahemmet. Det kostar 600kr/mån oavsett om man besöker de eller inte.
Det är som ett abonnemang.
Vi bestämde oss snabbt att vi tyckte att et var värt det å att vi skulle köra på det.
Problemet var bara att det ligger en bit bort från oss å vi har ingen bil.
Det känns ju lagom kul att åka en timme kommunalt med ett barn som inte mår bra.
Svårt.
Idag känns det som att det faktiskt hade kunnat vara värt det. Tror definitivt att man för bättre hjälp där då det e privat....tyvärr, får jag ta å tillägga.

Den från bvc skrämde upp mig lite då hon började prata om epilepsi.

1 kommentar:

  1. Svår fråga. Antar att det beror på hur orolig man är/blir. Tillräckligt orolig så åker man kanske till barnakuten ändå och annars är det ju relativt snart tisdag. Jobbigt! Man vill ju att sin älskling ska må bra!! <3
    Hoppas att det gått över och att lilla Ellie är frisk!
    Kram

    SvaraRadera