Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 15 januari 2013

Hon mår inte toppen

Ojoj, nu är man sådär orolig igen. Å inget vettigt får man ur bvc-tanten heller.

Anledningen till att Ellie fick ersättning som nyfödd på sjukhuset var för att hon hade lågt blodsocker.
Hennes armar skakade okontrollerat så fort hon låg själv å på rygg.

Igår så skakade hon likadant. Och hon har nog ätit lite mindre än vanligt.
Kände på fontanellen som var insjunken.
Vi gjorde snabbt en flaska till trots att hon redan ätit en flaska (jag tig tempen när J gjorde flaskan).
Hon åt nästan upp flaska 2 med, dvs nästan 4dl.

Idag e hon lite ledsnare än vanligt. Har försökt pumpa i henne mer mat. Men går sådär.
Känns inte bra i hjärtat.

4 kommentarer:

  1. Läskigt! Har du ringt sjukvårdsrådgivningen? Kan man få nån vettig hjälp där??
    Lita på dig själv! Om det inte känns bra skulle jag åka till sjukhus/vårdcentral. Tror man har en bra "mammainstinkt" som man ska lita på och lyssna till.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon kändes lite bättre direkt efter den andre flaskan. Idag har hon skakat lite men inte mycket. Tänkte kolla hur det ser ut imorrn.
      Vi kände igen det så väl från sjukhuset så man vågar ha lite is i magen.
      Jag ringer imorrn om det inte blivit bättre. Men jag ringer inte till bvc för där får man ju inga svar..
      Kram

      Radera
    2. Tur att ni hade ett hum om vad det berodde på. Jag hade blivit skiträdd :-/
      Hoppas det är bättre med lilla prinsessan idag!
      Kram

      Radera
  2. Men vad läskigt! Skönt att det blev bättre efter att hon fick mat.

    SvaraRadera