Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 21 januari 2013

Klänningen är här + kallsup

Klänningen kom idag!! Den e hur fin som helst!!
Längtar till dopet!!

Idag när vi badade Ellie lyckades jag ge henne en kallsup. Hon sprattlade hej vilt å kom ur mitt grepp.
Jag såg hur hon gled åt sidan med munnen öppen.
Så både mun å näsa var under vatten å hon tog sig en sup.

Usch vad rädd hon blev!! Drog upp henne direkt å satte ner henne på handduken.
Då såg det ut som att hon inte fick luft.
Så jäkla obehagligt!!
Jag tog henne till min famn istället å hon började gråta. Jättemycket ( lite ostadigt först).
Å jag kände mej ju så klart världshemsk igen.
Fan.

Hon sin älskar att bada. Hoppas hon hinner glömma detta tills nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Det gick ju bra och hon har säkert glömt det till nästa gång! Men jag förstår precis hur du känner dig. Emil älskar ju också att bada och min stora skräck i början var att tappa honom. Sambon fick bada honom första två gångerna :-D

    Åh, nu blir jag ju nästan lite sugen på dop... vi som nästan inte tänkt döpa honom. Blir ju så stor grej med kalas och så. Men på nåt sätt så känns det som att det hör till. Även fast man inte är troende. Åh så svårt! Beslutsångest!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon hinner nog glömma det till nästa gång. Hon sprattlade så att hon föll ur mitt grepp. Ska ha mindre vatten nästa gång.

      Men du, om di känner dig osäker tycker jag att ni ska ha dop. Man ångrar sällan det man gjort!!
      Vi är inte alls religiösa. Men tycker att just ett dop är fint. Det blir hennes dag på ett sätt.
      Jag ser fram emot det som sjutton!! Säg till om du vill ha länken till där jag hittade klänningen. De hade en avdelning för pojkar med!!
      Kram

      Radera