Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 31 juli 2012

Allt är bra här..

Hej allihopa,

Jag mår bra, J mår bra och bebisen mår bra.
Förra veckan var rätt påfrestande om jag ska var helt ärlig. Det var mest psykiskt det var jobbigt.

Det hela började med katten som var förstoppad. Det vart inte alls bättre av messmöret. Jag tror att messmöret hjälpte en del. Men hon var så förstoppad att det liksom bara skrapade på ytan.
På torsdagen hade hon inte bajsat på över 24h så jag åkte in med henne till djursjukhuset. Där fick hon stanna i två nätter. Stackarn.
Hon e hemma nu men är fortfarande dålig. Vi vet inte vad det är som gör det. Sjukt frustrerande.
Vi har fått en magmedicin som hon ska få i 10 dagar. Så förhoppningsvis släpper det snart.

Det har varit så himla varmt den här veckan. Normalt sett så är jag en sån som inte söker mig till värme. Jag får lätt värmeslag och mår allmänt dåligt.
Nu när jag är gravid är det tusen resor värre. Det blir inte heller bättre av att jag är instängd hela dagarna.
Vi har alla våra fönster åt samma håll, och självklart lyser solen in större delen av dagen.
Jag har en fläkt igång hela dagen...det hjälper lite.

Vi beställde alla barngrejer förra veckan. Sååå himla kul!! Var ca 30 varor som köptes hem. Allt från nappar, nappflaskor, barnvagn, spjälsäng, skötbord, badkar till sängmobil.
Blev hela 5st paketet!!!
Vi valde den lite dyrare leveransen vilket innbar hempaket. Det kan man ju tro ska gå smidigt. Men nej nej.
Det vart fel på s-a-m-t-l-i-g-a paket!!
3st kom till åkeriet som den skulle. Men då hade de inte fått med mitt nummer på adresslappen (vilket var konstigt då posten såg mitt nummer på den adresslapp de hade). Dessa paket levererades dock i fredags.
1 paketet returnerades i statusen men hamnade endå i Huddinge. Hur skumt som helst. Efter lite om och men levererades detta igår.
Det sista paketet är på vift i sverige. Posten vet inte vart det befinner sig. Himla intressant!
Vi får se när det levereras. Jag kommer att ringa dem imorrn om det inte kommer ikväll.

Ända sedan i fredags har jag ringt otaliga gånger till posten, åkeriet och där vi köpte allt.
Man bli ju så trött!!
Mitt i det så har jag ringt veterinären för att kolla av hur jag ska göra med katten.
Vill inte åka in med henne igen i onödan då hon vart så himla stressad sist.

Nu till det positiva.
Magen har växt så himla mycket. Jag har gått upp 2kg på en vecka. Herregud!! =)
Jag går i i saker hela tiden och knappt använda ugnen längre. Den är väggupphängd så när luckan är öppen så är den precis i maghöjd.
J har börjat gå in i magen hela tiden oxå. Så det är inte bara en omställning för mej utan även för honom.
Roligt! =)

Nu åskar och regnar det här i Stockholm. Så himla skönt!!
Både jag och kissarna uppskattar det. Kissarna har passat på att vila lite extra idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar