Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 12 juli 2012

Inte som planerat

Jag hade planerat att ha en lista klar med saker som ska inhandlas. Den är knappt påbörjad.
Anledningarna är många. Men mest är det nog för att det är rätt jobbigt att sitta vid datorn liggandes.
Iallafall när man ska skriva. Det är lättast att surfa runt på datorn. Kolla grejer.
Så jag har ett hum på vad som ska köpas...men inte helt och hållet.
Nåt som e riktigt klurigt är att veta vad för storlek vi ska köpa på kläderna.
Vi har 3st lådor (!!!) med 50-56 som vi fått från min syster. Jag ska gå igenom dem så att det inte bara e pojkgrejer. Men vi har alltså en rätt bra start.
Vi har ingen tvättmaskin så vi måste ha många ombyten om det blir en kräkig liten bebis.

Cerclaget klipps vecka 36+0, troligtvis kommer förlossningen komma igång rätt snart efter uppklippningen. Så hon kommer att komma ca 4 veckor tidigt. Då Kanske 50 är för stort?
Det gör ju inget som kläderna e lite stora. Men man vill ju inte att hon ska bada i allt. 
Skulle vara kul om något passar.

Vi hade även planerat att beställa hem vagn, spjälsäng, skötbord och babyskydd denna vecka. Allt kommer att beställas från nätet och det verkar vara rätt kort leveranstid. 
Det känns lite tidigt på något sätt. Samtidigt som man inte vill stå utan grejer om hon skulle komma innan 36+0. Men kommer hon innan 36+0 så kommer vi troligtvis få stanna ett tag på sjukhuset, och då kan man ju beställa sakerna då...
Svårt!!!

Vi har en ny plan just nu iallafall. Det är att eventuellt beställa alla dessa saker efter vi gjort 4D ultraljudet. Då kommer vi nog vara riktigt peppade på att köpa hem sakerna.
Vi får ta det som det kommer =)

2 kommentarer:

  1. Min lista som jag gjorde där jätte tidigt enligt mig, blev faktiskt bara här i veckan helt klar. :) Åh, så himla mysigt med 4D UL, jag ångrar inte en sekund utav vårat, skulle med lätthet kunna ligga där igen och bara njuta!! Så underbart häftigt och magiskt att få se sin liten på det viset.

    Hehe.. Ja, skulle kanske ha gjort det. :) Dumt att vi inte tänkte på det tidigare, för om jag ska vara helt ärlig med dig så kommer nog din gissning inte bli rätt.. Skulle behöva gå riktigt snabbt isåfall.. :P

    Åhhh, det verkligen värmer när du säger så! <3 Skönt att veta att jag har gett någon lite hopp!
    Ja, det har faktiskt bara rusat iväg, det ser jag när jag kollar på dig också, tycker det var nyss som ni fick erat plus. :) Åhhh, tack så jätte, jätte mycket!!

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte kom er bebis när jag gissade.

      På listan står endast ett fåtal grejer. Har så svårt att greppa att tiden gått så snabbt. Man tycker ju att jag som bara ligger i soffan borde känna på annat sätt =)
      Kram

      Radera