Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 12 juli 2012

Något nytt

Något som e helt nytt för mig, nåja..sedan ett par veckor tillbaka, är att jag behöver kissa på natten.
Det hände typ 2-3ggr i början av graviditeten att jag vaknade och var så kissnödig att jag behövde gå upp. Mestadels så vaknade jag till och var kissnödig. Så kände jag att jag inte orkade gå upp, och så tänkte jag att om jag vaknar en gång till så kommer jag att gå upp då...jag vaknade oftast inte en till gång och jag fick sova natten ut. Vilket såklart var jätteskönt.

Nu för tiden så är det omöjligt att somna om. Jag vaknar av att jag e kissnödig eller för att det är omständigt att vända sig om. Sen är det kört. Kan inte tänka på annat.
Så nu går jag upp 1-2ggr per natt. Oftast vaknar jag första gången vid midnatt eller strax efter 1, blir det en annan gång vaknar jag vid halv 4 eller 4. Vid halv 6 går jag upp när Js klocka ringer, passar på att kissa då med.
Om jag vaknat vid fyra så struntar jag i att gå upp när J går upp.

Hur som helst, nu ska jag komma till saken. Det hela känns rätt kul. Komiskt att man kan bli så kissnödig på en sådan kort tid. Kan ju inte säga att mängden är så jättestor så det är väl mer trycket på blåsan som blivit värre än tidigare.

I början när jag kissade på natten kom ena katten upp och gjorde mig sällskap. Hon liksom tittade på mig lite frågandes. Hon är extremt sällskapssjuk och kommer alltid upp när vi öppnar sovrumsdörren (katterna får inte vara i sovrummet).
Men nu när jag gått upp 1-2ggr per natt ett bra tag har hon väl börjat känna sig lurad. Jag orkar ju inte gosa med henne då.
Så nu kommer hon knappt upp och hälsar när man väl går upp för dagen. Utan man får titta in i vardagsrummet och säga godmorgon. Då jamar hon till och kommer springandes.
Hahaha... =)

2 kommentarer:

  1. Välkommen till toaklubben ;-)
    Själv har jag sprungit 2 ggr per natt MINST i...flera månader känns det som. Behärskar numera att vara halvsovande å blundar både i trappan o på toa. Sover i princip redan när jag är tillbaka i sovrummet :-D
    Värre m vändningarna. Gör ju så ont att vända sig att man blir klarvaken...
    Stackars katten! Klart hon vill ha gos när du är uppe å springer :-P

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herregud vilka skills!! Jag har inga problem att somna om efter jag varit på toa. Tycker synd om dig som behövt gå upp på natten så länge. Det kan ju ifs vara bra träning. Snart kommer vi få gå upp på natten för att mata och trösta våra små.
      Kram

      Radera