Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 15 juli 2012

Skydd

Jag och J har börjat prata lite hur vi ska göra efter förlossningen.
Vi har ju inte kunnat vara intima sedan en evighet....så det är väl därför de här tankarna redan dyker upp.

Nu är det en minimal chans att vi blir gravida eftersom att vi behövde den hjälp som vi behövde. Men man vet aldrig..
Jag ogillar att använda skydd där det innebär hormoner. Så jag funderar på spiral. Sprial tycker jag dock oxå känns lite läskigt.

Hur kommer ni att göra?

4 kommentarer:

  1. Svårt!
    Kan vi få ett syskon på naturlig väg, vore det ju en skänk från ovan - men vill inte ha alltför tajt mellan.. Vi kommer nog helt enkelt att köra på 'säkra perioder' och skulle det mot all förmodan ske så är det nog meningen :)

    Men spiral är väl bra?! Har jag hört iallafall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkra perioder kanske skulle vara nåt! Vi vet inte om vi vill ha ett barn till. OM det skulle bli aktuellt så vill jag att det ska vara planerat. Kommer behöva få ett nytt cerclage redan i vecka 13 (typ) och vara sjukskriven från jobbet. Så det krävs en del planering =)

      Men som sagt - säkra perioder var en rätt bra idé
      Kram

      Radera
  2. Hmm, är inte spiral också hormoner?
    Känner mig lika insatt som en tonåring... Ähum. Skydd har man ju inte haft i tankarna på mååånga år nu! :-)
    Är också tveksam t hormoner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns två olika sorters sprialer. Den ena är en hormonsprial och den andre är utan. Känner mig oxå som en tonårig i detta ämne...har ingen aning om hur det fungerar. Hahaha...får kolla med barnmorskan tror jag. Vissa blir ju gravida medan de ammar, så man vill ju inte vänta allt för länge. Svårt.
      Kram

      Radera