Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 17 juli 2012

Järntillskott

Var hos barnmorskan idag å det visade sig att jag ligger på gränsen till att ha järnbrist.

Blev lite förvånad först. Men när vi pratade om det så kom vi fram till att det måste vara därför jag känt mig lite svag å svimfärdig.

Nu blir det till att äta tillskott.
Måste bars tillägga att jag e hemskt nöjd med min nya barnmorska med. Bytet från gamla stan känns inte alls lika tungt som det hade kunnat göra.
Skönt med braiga människor :)

2 kommentarer:

  1. Ja, och skönt att det finns "braiga" människor på fler ställen än ett :-D
    Så du har sluppit järntillskott ända tills nu? Jag är riktigt less på dem vid det här laget, men mår inte dåligt av dem i alla fall. Vissa blir ju stenhårda i magen, andra får diarré. Men har man tur märker man inte av dem :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kändes lite som att man skulle ha en extrem tur om man skulle känna så mycket trygghet för ännu en barnmorska. Den första kommer nog alltid vara mig varmare om hjärtat, men den andra ligger tätt efter.
      Inget tillskott har behövts. Känns lite skrytigt att säga men alla mina värden har alltid sett bra ut. Hoppas att jag inte får stenhård mage då...gör ju rätt mycket nu för att inte bli hård. Vill inte ta i nedåt för då känns det så läskigt.
      Hoppas att jag reagerar på dem som du gjort, vore ju väldigt skönt =)
      Kram

      Radera