Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 2 augusti 2012

Magen v 29+3 och 31+1

Det är mycket som händer med magen nu. Jag har gått upp ca 2kg på två veckor. SF-måttet har växt med 2cm på dessa två veckor med.
Jag går in i fler och fler saker och det är en utmaning att nå vattenstrålen i diskkon då mina armar verkar ha krympt ;).

Lilltjejen har flyttat upp lite. Hon ligger inte på min blåsa och river längre utan nu har jag en rumpa (tror jag) vid revbenen nästan hela tiden. Även om det kan vara lite obekvämt så känns det himla bra.
Hon får gärna ligga däruppe och ge mig lite halsbränna. Det går så bra så.
Då behöver jag iallafall inte oroa mig för att hon försöker hitta en flyktväg nedåt.

Magbilder utlovades, här är de. Himla roligt att spara sen.

Vecka 29+3


Vecka 31+1





2 kommentarer:

  1. :-) Det är bara att vänja dig, magen växer ju m ca 1 cm i veckan så för varje vecka blir det allt fler saker man tar i :-D
    Fina bilder!!
    Nu är hon ju i princip redo att komma ut va?
    Eller är det lite kvar på lungornas sista utveckling? Minns inte vilken vecka de är klara...
    Härligt att hon stannat så här länge i alla fall!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det är ju rätt kul att slå i allt. Kommer nog att sakna magen en del.
      Tack!!
      Hon får gärna hålla sig i magen tills på tisdag. Då ska hjärnan nästan vara klar. Tror att lungorna ska vara klara i 35 eller 36+. Eller om det är 33+? Läste att de inte stoppar förlossningen om den sätter igång i 33+. Så då tycker man ju att det mesta borde vara klart. Hahaha, märks det att jag gissar? Har inte en aning. =)
      Vi har verkligen en liten fighter i min mage. =)
      Kram

      Radera