Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 23 augusti 2012

Varva ner

Dagen har varit otroligt intensiv.

Den började med att jag gick upp tidigare än vanligt. Min syster skulle komma på besök efter hon lämnat sin äldsta son på dagis.
Hon och den yngsta sonen, som är lite mer än ett år, var här mellan 10-14.
Jag som normalt sett inte rör på mig så värst mycket var igång hela denna tid.
Puh!!

När de åkte så satte jag mig i soffan. Hela kroppen värkte, Hahaha.
Efter en timme var det bara att plocka upp bitarna. Det var dags för förlossningsgenomgång på sjukhuset.

Oj vilken skillnad det var på denna information å den man fick på mvc.
Aulan var helt full. Smockfull (läs folk fick nästintill stå).
Vi satte oss långt bak men i mitten av raden. Det fanns inte en tanke på att det skulle bli så fullt.
Lite panik fick jag eftersom att det inte fanns någon flyktväg.
Det gick förvånansvärt bra å jag vart bara lite snurrig 2ggr.
Informationen var som sagt väldigt bra.

När vi satt där fick jag ett par ordentliga sammandragningar. Var lite kul faktiskt. Som att bebisen reagerade på infon med.

Nu försöker jag varva ner. Ska försöka lägga mig nu faktiskt.
Hoppas på att jag somnar med en gång. Dagen har ju varit rätt krävande.

Imorrn blir det en tidig morgon igen. Då vi ska på ännu en föräldrautbildning.
Denna ska handla om tiden efter förlossningen. Ska bli spännande å se vad de tar upp.

Jag å J kom på idag att vi knappt pratat om hur vi vill ha det på förlossningen. Jag tror inte att det är något som går att planera direkt. Men det kan nog ha varit bra å ha pratat om förväntningar, rädslor och vad vi hoppas på ska ske.
Jag vill kunna slappna av helt å se fram emot denna upplevelse.
Jag kan mycket väl föreställa mig att jag kommer att ryta å J att han får ta över. Eller att han själv får ta djupa andetag. För innerst inne vill jag slippa detta så gärna. Hade kejsarsnitt varit bättre för barnet samt att det inte var så lång återhämtningstid för mamman skulle jag valt det utan att blinka.
Men nu är det som det är å det e bara att acceptera. Blir det akutsnitt - visst. Men planerat snitt har jag inte samvete för.
Men jag tror att det kan hända att jag under förlossningen kan bli lite bitter. Å då är nog J lätt att hacka på.
Hoppas att jag inte blir allt för rabiat :)

Tänk att cerclaget klipps om 2 veckor!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar