Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 23 april 2012

Världens bästa barnmorska

Jag känner mig så nöjd med min barnmorska. Är himla glad för att jag valde barnmorskorna i gamla stan.

Jag mailade henne i lördags med 3st frågor.
1, Foglossningen - är det foglossning? Är det sjukgymnast eller gym på feelgood som jag ska besöka?
2, BB Stockholm - Vi vill föda (hjälp..) där. När "bokar" man plats
3, Jag är väldigt törstig och dricker mycket. Kan man kolla mitt blodsockervärde för säkerhets skull.

Hon ringde mig idag och gav mig tips gällande foglossningen. Svaret är att det troligtvis är foglossning. Jag ska gå med korta steg, gå som ett barn i trappor (ett steg i taget) och undvika att ha väskan på höften samt att bära tungt. Hon sa att jag ska kontakta feelgood som sätter mig i kontakt med en sjukgymnast.

Angående BB stockholm bokar vi plats på vårt nästa möte. Detta skulle troligtvis gå att fixa =)

Jag ska dit på onsdag och ta ett prov för att kolla mitt blodsockervärde. Hon tyckte inte att det lät som jag låg i någon riskzon, men det var lika bra att testa när man börjat tänka tankarna om graviddiabetes för säkerhetsskull.

Känns så himla bra att hon ringde. Många jag känner är inte nöjda med sina BMs, så jag var öppen för att det kunde bli så för oss med. Men det vart tvärtom istället.
Jag rekommenderar verkligen Barnmorskorna i Gamla Stan.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar