Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 27 april 2012

Sjukstuga

Igår valde jag att gå hem från jobbet. Har haft huvudvärk hela veckan. Igår kände jag att jag började få lite feberfrossa så mådde jag allmänt skit.
Var lite snurrig och kroppen hängde inte alls med.
När jag kom hem somnade jag omedelbums i soffan. Var så himla skönt.

Så jag valde att vara hemma idag med. Lika bra att ta hand om sig själv och den lilla i magen. När man får feber känns det som att kroppen talar om för en att man ska ta det lugnt.
Idag har jag fortfarande ont i huvudet och är trött. Har en härlig liten snuva på det med.
Imorse kom jag på att snurrigheten kan bero på järnbrist. Så idag blir det blodpudding till middag.

Fast nu slog det mig att det kan vara allergi. Jag får lite skumma symtom på min allergi. Det är ju lite pollen ute nu samtidigt som vi sover med en katt i sovrummet. Vanligtvis får katterna inte vara i sovrummet alls, nu när en är nyopererad så måste vi sära på dem när vi inte kan vaka över dem.
Där har vi det nog!!
Jag är allergisk mot lite konstiga saker, som t.ex. sågspån. Vi har träpellets i vår kattlåda, vilket inte är någon fara i vanliga fall, men jag är allergisk mot just trä-sågspån. Att sova med träpellets, en kisse samtidigt som det är pollen ute vart nog för mycket för min lilla kropp.
Skönt om det skulle vara så.
Mina symtom på allergin är normalt - Huvudvärk (check), Feber (Check) och en otrolig trötthet (Check).

Härligt att man kan komma fram till sånt här mitt under ett blogginlägg.
Tack bloggen!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Hahah, det man inte har i huvudet får man ha i bloggen ;-) :-P
    Hoppas ni hittar en annan tillfällig sovplats åt katten då så du slipper må dåligt av allergin!
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Men det verkade inte vara allergi heller. Katten åkte ut samma dag och inte har jag blivit bättre.. Nåja.

      Kram

      Radera