Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 29 april 2012

En kväll på akuten

Igår vart jag övertalad av min man att ringa sjukvårdsrådgivningen. Kände mig trött å lat - visste vad deras svar skulle bli. Å såklart blev det som jag trodde. De tyckte att jag skulle åka till lättakuten på sjukhuset.

Jag var snurrig, hade ont i huvudet å kände mig varm. Troligtvis var det blodtrycket sa de.
Först fick vi inte alls komma till lättakuten utan vi vart slussade direkt till gynakuten. Där var det värsta draget. Sen så vart läkaren kallad på ett akut kejsarsnitt mitt i allt.
Fyra timmar senare fick jag höra att allt var normalt. Vi fick se vår liten. Jag har moderkakan halvt i framvägg och halvt åt höger sida.

Eftersom att inget hittades förutom en för hög temperatur vart jag skickad till neurologen.
Där väntade vi i två timmar innan läkaren sa att allt var fint med mej.

Det e såklart skönt att ha fått höra att allt ser fint ut med mej å bebis. Så tiden på sjukhuset känns endå värt det.

Nu ska jag vila lite till. Är helt slut.

Hoppas ni har en fin helg. Kram

4 kommentarer:

  1. Stackare! Men vad skönt att det inte var något allvarligt. Du får äta mer glass så blir det nog bättre. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ska nog hålla mig från glassen. Det var så himla skönt att det inte var nåt allvarligt. Man blev lite orolig när man fick vänta så länge. Många tankar som hinner snurra runt.
      Kram

      Radera
  2. Tur att det inte var någon fara!!
    Du har en utmaning som väntar inne hos mig :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja..puh!!
      Kul med utmaningen. Har precis fixat den hos mig. Blev lite halvhjärtat, mår fortfarande rätt dåligt...vilket jag förstått att du gjort med.. =(
      Kram

      Radera