Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 16 april 2012

Det viktigaste i livet..

för mig är att alla de jag har nära mår bra. Det allra viktigaste är J och vår framtid såklart.
En som står mig väldigt nära (och gjort nästan hela mitt liv) ligger på sjukhus och kämpar för sitt liv. Det får en verkligen att tänka till.
Usch vad jag hoppas att det går bra.

Tidigare idag så fick jag reda på att jobbet eventuellt vill att jag jobbar på annan ort fram tills jag går på föräldraledighet. Det som jag skulle göra där kändes som en kul utmaning. Men jag vill inte vara ifrån J. Detta är vår graviditet..den ska vi uppleva ihop.
Och nu när vi närmar oss halvtid så kommer han kunna känna på magen. Och uppleva så mycket kul.
Det vill jag inte ta ifrån honom eller mig själv.

Efter nyheten att hon ligger på sjukhus har jag i stort sett bestämt mig för att tacka nej till tjänsten - hur påtryckande de än må vara.
Det skulle vara om man kunde lösa det så att jag kunde vara hemma merparten av tiden.
Min tid med J och mina kära är mycket viktigare än karriären och jobbet.

Jag håller tummarna för att du mår bra snart älskade G.

Kram

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att allt löser sig för dig med jobbet, tungt å va på annan ort! De måste ju förstå er situation! Ibland undrar man hur andra människor tänker!
    Hoppas din vän G inte ger upp i första taget! All styrka till denna vän!
    Kraamar

    SvaraRadera
  2. Visst är det så. När det händer någonting sånt så inser man vad som VERKLIGEN betyder något. Man omprioriterar.
    Tycker du gör rätt i att strunta i jobbet och är nära J istället. Så skulle jag också gjort! Hur kul är det att bara ses på helgerna?
    Erbjudandet kommer kanske tillbaka senare i livet, eller så är det meningen: du kanske hittar nåt bättre sen som inte blivit av om du tagit den här förflyttningen.
    Hoppas det går bra för din vän!
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det viktigaste är J och familjen nu.
    Tack ska ni ha. Känns skönt att ha ert stöd i såna här frågor =)
    Kram

    SvaraRadera