Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 12 oktober 2012

Som en klocka

Först vill jag be om ursäkt för att jag bloggat så lite. Ska bättra mig, vill ju spara allt.
Nu till saken.

Man kan ställa en klocka efter hennes nattmål.
Vi behöver inte väcka henne längre eftersom att hon ökat fint i vikt.
Om vi ger henne mat när vi lägger oss vaknar hon första gången vid 3. Andra gången klockan 6.
Sen kan resten av målen variera tidsmässigt. Vissa dagar äter hon mer än andra. Vi låter henne äta så hon e nöjd. Skulle hon gå upp för mycket får vi bromsa men än så länge fungerar det fint.

Annars har vi det så bra. Är himla glad att just vi fått Ellie. Hon lyser upp livet trots att man ibland är lite slut. Det jobbigaste är uppgivenheten man känner när hon e ledsen å man inte vet varför.
Hon är hård i magen. Bebisar som bara äter ersättning blir lätt det. Så vi har fått köpa en speciell ersättningssort som säljs på Apoteket som är lite laxerande. Har gett henne det i ett par dagar nu (byter ut ett mål om dagen) så hoppas att vi ser en förbättring snart.
Igår blev hon 4veckor gammal.

Jag vet att jag tjatar. Men hon är så söt! Världens finaste tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar