Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

lördag 13 oktober 2012

Bloggen

Jag har inte bestämt hur jag ska göra med denna blogg. Jag har ju en privat blogg där jag är 100% öppen. Det är lite roligare at skriva i den nu eftersom att jag tycker att den är finare.
Sen är det lättare att blogga från mobilen på den bloggen (inte blogspot).
Jag vill trots allt spara allt på den här bloggen. Den betyder så himla mycket för mig. Den innehåller alla tankar, känslor och funderingar totalt blottade. Jag har kunnat skriva utan att vara orolig för att bli dömd eller ifrågasatt.

En fundering som jag har är att ge er adressen till min privata blogg. Då får de som vill följa med mig på min resa och jag kan fortfarande få bolla mina tankar och idéer med er.
Först tänkte jag göra tvärtom, men är lite osäker på att jag vill att de som läser andra bloggen ska få ta sån stor del av ivf:arna.

Jag har försökt ha en stark fasad gällande allt. Och jag tycker att ivf:en, graviditeten och alla komplikationer har gått bra. Det har inte varit så jobbigt.
Men jag kan ha viftat bort det lite väl lätt för de jag bryr mig om. Anledningen till att jag startade denna blogg var för att jag kände att jag inte hade någon att prata med.
Nä...jag är nog inte redo att avsluta den här bloggen än.

Jag ska berätta om förlossningen någon dag. Kanske kan börja skriva lite idag redan.
Behöver jag säga att det var lite jobbigt? Min allra största rädsla var att det inte skulle gå bra och att det skulle bli akut kejsarsnitt.
Blev så förvånad när rädslan vart sanning då öppningsarbetet kändes under kontroll. Det kändes faktiskt riktigt bra.

Nu har bebisen vaknat och vill ha stimulans.

Massa kramar till er!!

8 kommentarer:

  1. Fortsätt blogga och jag hänger gärna med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skoj! Ska definitivt fortsätta blogga :)
      Kram

      Radera
    2. Jag vill också gärna fortsätta läsa. Gick inte att skicka en egen kommentar från min mobil av någon anledning.
      Hetdr Sara och har en dotter på snart 3 år som heter Alice :)

      Radera
    3. Hej Sara. Kul att du kommenterade detta inlägg. Tack :).
      Jag kommer inte byta blogg utan att tala om det för er. Just nu känns det som att jag ska behålla denna blogg :). Jag e för glad i den för att göra annat.
      Kram

      Radera
  2. Jag vill gärna fortsätta att läsa om dig och fina dottern om du vill fortsätta skriva. Eller om du väljer att bara fortsätta i den andra bloggen följer jag gärna med dit, om du vill såklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söt du är. Kommer inte sluta att skriva. :)
      Kram

      Radera
  3. Nä, du får inte sluta blogga!! Inte utan att lämna en mailadress i alla fall :-)
    Jag kikar in när jag har tid över, men har varken haft tid att kommentera eller blogga...
    Så fin hon är lilla Ellie!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej för sjutton. Inte slutar jag att blogga. Skulle nog gärna byta mailadress med dig endå.
      Visst springer dagarna förbi? Förstår inte att man har så lite tid över som man har. Hoppas att du mår okej
      Kram

      Radera