Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 12 september 2012

Igångsättningen idag

Jag ringde förlossningen vid 8 imorse. Vi fick en tid vid 16. Så då befinner vi oss på sjukhuset.
Får se hur lång tid det tar innan de sätter igång det värkstimulerande droppet.

Är lite nervös då jag absolut inte vill bli igångsatt egentligen. Det brukar innebära fler komplikationer samt att värkarna blir mer intensiva.
Räknar med att det kommer att kännas en hel del från start. Normalt sett så bygger man ju upp värkar.
Jag har inte haft en endaste. Mensvärk har jag ju ifs känt..

Tack för era kommentarer. Ni är bäst!

Massa kramar

3 kommentarer:

  1. Sistaminutentips:
    Använd lustgasen och våga sug i dig den ordentligt! Jag tyckte inte den hjälpte först, fick panik av masken och fick köra med bara munstycket. Nästa uppsättning barnmorskor bytte till en storlek större på masken och då funkade det bättre. Fick inte kläm på lustgasen förrän på slutet med då var den en jättehjälp! Morrade åt dem när de ville ta bort den så jag fick behålla lustgasen hela vägen. Fast bara en enda inandning under krystvärkarna. Antar att den inte hade någon effekt alls annat än att det hjälpte mig att hålla i den och fokusera på att ta det där enda andetaget i den :-)

    Sen OM du vill ha ryggbedövning - vänta inte för länge! Jag fick det rådet och beslutade om att ta den (trots att jag var livrädd för den) lite innan vad jag kände var ok. Men narkosläkaren dröjde lite så när han väl kom gjorde det så ont att jag hade svårt att ligga still. Så vill du ha den så säg till i tid!

    Kram och LYCKA TILL!
    Du kommer få världens bästa belöning!!! <3

    SvaraRadera
  2. Åh va spännande, lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag är NYFIKEN!! Fast jag vet hur slut du säkert är och att uppdatering säkert dröjer så kan jag inte låta bli att kika in här då och då :-D
    Hoppas så att allt har gått bra!
    Kraaaaam

    SvaraRadera