Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 3 september 2012

Ceclage frågor

Ibland är det frustrerande att vara med om en sån här komplikation. Ingen kan svara rakt på en fråga och man har ingen i sin närhet som varit med om det.

Jag är så frustrerad just nu att jag skulle kunna bli galen!!!

Pratade med spec.mvc för ett litet tag sen och fick tag i världens mest osympatiska barnmorska.
Jag undrade om jag skulle ta lutinus kvällen innan uppklipp eller inte (har tagit lutinus då det är värkhämmande).
Jag vill ju att förlossningen ska komma igång på onsdag när cerclaget klipps. Det känns som det vore rätt tryggt då. Sen så undrade jag om man brukade ha med sig BB-väskan eller inte.
Två rätt enkla frågor alltså. Men i min värld är det inte konstiga funderingar...
Anledningen till att det känns tryggt om förlossningen säter igång på onsdag är för att min läkare sa att vi skulle få stanna på sjukhuset i några timmar för att se hur min kropp reagerade.

Så på fråga ett (lutinuset) gissar barnmorskan och sa att om läkaren inte nämnt något ska jag fortsätta som vanligt (hon lägger till ett fint "antar jag..").
När jag frågar om BB-väskan så börjar hon skratta. Och jag får verkligen känslan av att jag är så fånig.
Så säger hon att det inte kommer att bli ett barn på onsdag bara för att vi klipper cerclaget. Det har minsann inte skett på alla år som hon jobbat där.
Då sa jag att jag skulle få stanna ett par timmar utifall att enligt läkaren.
Som svar får jag att det absolut inte är rutin och att jag inte ska räkna med att få stanna.
Nähää....

Blev så himla besviken så jag ville prata med min läkare. Nej det gick inte.
När jag frågade om hon var där imorrn fick jag som svar att hon är på operation hela dagen.
Jaahaa...

Så nu då..?
Inte själ man litar på har man att fråga. J vill absolut ta med väskan på onsdag, medan jag känner att vi kommer att se ut som klassens clown om vi tar med den.
Ska jag självmant ta beslutet att skippa lutinuset? Ska jag kanske strunta i tabletten redan idag?
Kommer min läkare bli tokig om jag tar ett sådant beslut själv?
J har valt att ta en semesterdag på onsdag. Det känns oxå extremt onödigt om det inte blir så att vi stannar på sjukhuset. Ska vi då åka hem och bara sitta och vänta?
Barnmorskan sa att OM läkaren väljer att låta oss stanna så är det för att jag blöder mycket efter cerclaget tagits bort, då det tydligen kan hända. Vilket oxå är konstigt då min läkare sa att borttagandet brukar gå väldigt smidigt. Man får inte ens smärtlindring...

Det känns inte alls bra och jag känner mig otroligt uppgiven..
Hormonerna gör såklart sitt de med. Även fast man vet att en del av reaktionen sitter i hormonerna innebär det inte att känslan blir bättre.

Till det hela ska jag berätta att mitt magmått skjutit i höjden och bebisen verkar vara stor. Vilket har varit min största rädsla hela graviditeten. Jag är förlossningsrädd och försöker vända allt till det positiva.
Nu känns allt bara jobbigt!
Hej, vad positiv jag är idag. Men det känns uppriktigt väldigt jobbigt just nu.
Bajsdag

6 kommentarer:

  1. Åh vad nära det är nu. Men vilken otrevlig barnmorska. Hon om någon borde väl förstå sådana tankar. Märkligt!

    Kanske ringa 1177 och höra om medicinen. Så slipper du bestämma själv. :)

    Kramar och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bestämde mej för att släppa det. Men att jag skulle tala om för min läkare att jag inte fick prata med henne när jag bad om det.
      Men eftersom att just den barnmorskan var med på uppklippningen vågade jag inte.

      Tack snälla!!
      Massa kramar

      Radera
  2. Kan du inte ta med vaskan och lamna den i bilen eller nat (om ni nu aker dit med bil). Det gjordebjag nar mitt vatten gick 34+2 sa hamtade min man den nar det var bestamt att jag blev inlagd. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det var det som var kruxet. Vi åker kommunalt. Kom dock på att det finns skåp vid entrén. Så vi tog med väskan å låste in den där.
      Så det löste sig.

      Kram

      Radera
  3. Jag tycker också det! Ta med väskan, men lämna den i bilen. Kom på några fler tips så jag skrev dem i gamla inlägget!
    Jag skulle hoppa över kvällen innan tror jag, men det borde man ju kunna få ett svar på tycker jag. Ring en helt annan klinik och fråga! Eller ring igen senare och hoppas det är någon annan som svarar i telefonen.
    Jobbigt när man behöver svar :-(
    Även stor bebis kommer ut ska du se :-P
    Nä, usch nu var jag inte snäll. Jag satt faktiskt igår och tittade fascinerat på lillfisen och konstaterade att den här stora killen passerat mitt underliv... Svårt att förstå!!! Men det gick ju :-D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha!! Jag ser fram emot mer detaljer kring din förlossning.
      Jag frågade min läkare vid uppklippet om
      Hon trodde att det gick plats en bebis därnere. Hahah, hon trodde det skulle gå bra. Så bebisen får väl vara större om hon vill.. :)

      Kram

      Radera