Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 12 september 2012

Igångsättning

Nu hörrni. Nu har det hänt grejer.

Var på återbesök på spec mvc idag. Min läkare å jag kom fram till att läckan igår inte var vatten. Hon ville vara helt säker så därför hade vi en tid idag.
Vart sååå bitter när det visade sig att jag inte inte öppnat mig mer än gårdagen.
Hade mensvärk hela natten å låg sömnlös. Så trodde verkligen att jag hade öppnat mig iallafall en cm till.
Men nej.

Sen hade jag en bm besök idag. Det visade sig att magen nu ligger på den övre kurvan. Vart så deppig.
Bebis e lika stor som en fullgången bebis.
Kändes som en bakslag eftersom att jag e så rädd för att det ska gå illa vid förlossningen.

Iallafall.
Idag var jag ä J på en promenad. När vi kommit halvvägs känns det som att slemmisen ska rinna ut (sorry för äckliga detaljer. Men slemmisen har släppt lite i omgångar).
Och visst. Jag kände en del av slemmisen komma ut.
Sen sa det blubb-blubb-blubb.
Bubblandet slutade inte å jag var helt säker på att vattnet gick.
J stod bredvid och såg så glad ut. Det var mörkt ute men man hörde liksom hur vattnet slog mot marken. Sen så vart hela byxorna blöta.

Ringde förlossningen när vi kom hem.
De bad oss avvakta ett par timmar. För att de om det kom mer vatten.
Timmarna gick å inget vatten kom.
Därför trodde de på förlossningen inte att de var vattenavgång.
För sjutton gubbar!! Hur mkt ska man kissa på sig egentligen.
Vi bestämde att vi skulle komma in på kontroll endå.

På kontrollen så verkade läkaren tro att det var en flytning och/eller slemmisen.
När hon gjorde undersökningen visade det sig att fosterhinnan buktandes (har för mig att hon sa att den såg tom ut).
Hon kände även å då så kände hon hinnan mot barnets huvud, och att det inte var något vatten däremellan.

Så jag har en slags pyspunka. Det var tydligen väldigt ovanligt (jag å J är allt utom förvånade..). Normalt sett fortsätter man läcka vatten som det vore en öppen kran.

Eftersom att vattnet då troligtvis gick i sängen så blir jag igångsatt 2dygn efter det. Vilket är imorrn/idag!!
Känns lite skönt att jag inte kissade på mig igår. Började bli smått orolig :).

Nu måste vi sova!!

Massa kramar till er

6 kommentarer:

  1. Stort, stort lycka till! Många tankar och kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med allt nu! Ska tänka på er. :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh, LYCKA TILL!! Snart är hon här!! :-D
    Kram å uppdatera så fort du har ork <3

    SvaraRadera
  4. Fattar inte varfor de inte tror pa en nar man sager att vattnet har gatt. Det ar ju inte alls som att kissa pa sig o dessutom luktar det ju inte kiss (var det forsta jag gjorde, luktade pa det for o va saker). Lycka till nu!

    SvaraRadera
  5. Tack för ert stöd allihopa! Vad hade jag gjort utan er.
    Kram

    SvaraRadera