Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 5 september 2012

Cerclaget är borta

Livlinan är borta. Lite ont gjorde det allt. Men det var mest för att saxen var slö och det krävdes några "klipp" innan det gav med sig.

Nu väntar vi på att klockan ska slå efter lunch. Då ska vi se om jag öppnat mig eller inte. Tydligen var det Inge mycket livmodertapp kvar. Så det blir spännande :).

BB-väskan kom med trots allt. Eftersom att vi inte har bil låste vi in den i ett förvaringsskåp vid entrén.

Lite kul var det att barnmorskan jag pratade med häromdagen var med vid uppklippet.
Då kom vi in på hur fort det kunde gå innan jag öppnade mig. Barnmorskan sa igen att det aldrig händer att man öppnar sig så snabbt.
Min läkare rättade henne å sa att det visst kunde göra det. Och att jag skulle stanna i några timmar då jag var såpass öppen vid operationen.
Var faktiskt lite skönt att läkaren sa så framför henne.
Var såklart väldigt onödigt att bli ledsen i måndags. Men ja, vad säger man....hormoner ;)

Kram

2 kommentarer: