Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

lördag 23 oktober 2010

ägglossningstest

Kom på att jag inte har berättat hur jag gör varje månad för att optimera våra chanser för att bli gravida.


först och främst så har jag en applikation i min mobiltelefon. Där håller jag koll å mensen och den veckan där jag är som mest fertil.
Egentligen så har man ju bara två dagars tidspann. Så då kompletterar jag dessa med att göra ägglosningstest den veckan som mobiltelefonen säger att jag e som mest fertil.


Jag tycker att det är ganska roligt att kissa på stickorna. Jag använder clearblue digital test. Så varje morgon när jag kissar så blir det antingen en tom cirkel, eller så dyker det upp en smajlygubbe.
Gubben är så otroligt söt. Och jag blir glad varje gång gubben dyker upp.


Dock så kan jag inte säga att vi bara "myser" när gubben visar sig. Vi försöker hålla igång ganska bra. Förena lite nytta med nöje :)


Det ska inte vara jobbigt att få barn, även om väntan kan kännas lång.


En bild på clearblues digitala ägglossningstest. Ser ni den glada gubben?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar